Agrifac Condor Endurance II

Komentarze (0) ciekawostki

Jedną z ciekawszych nowości maszynowych, którą zaprezentowano po raz pierwszy w 2018 roku jest opryskiwacz samojezdny Condor Endurance II. Zaprojektowana przez Agrifaca maszyna, miała swoją oficjalną premierą w lutym. To druga generacja tego opryskiwacza, i jak nie trudno się domyślić, podobnie jak pierwsza, została zaprojektowana z myślą o pracy na największych areałach.

Condor Endurance – strefy

Agrifac, projektując nowy Condor Endurance, podzielił go na kilka stref funkcjonalnych. Przednia część opryskiwacza, czyli wszystko to, co jest zlokalizowane wokół kabiny, to jedyny obszar wykorzystywany do napełniania. Bez względu na to, czy napełniany jest główny zbiornik, zbiornik czystej wody, oleju napędowego, czy płynu AdBlue, to wszystkie procesy napełniania odbywają się w tym samym obszarze.

Z kolei w środku opryskiwacza znajdują się zbiorniki i „strefa magazynowa”. W tylnej części rozmieszczono układy pomp i elektronikę, tak aby konserwacja była łatwiejsza. Wiązka przewodów i węże rozlokowano po obu stronach urządzenia w celu zapobieżenia ryzyku zwarcia.

W pełni zawieszona kabina zamontowana jest na specjalnie zaprojektowanej ramie zawieszenia. Sterowanie pojazdem odbywa się dzięki nowemu systemowi EcoTronicPlus II, który zaopatrzono w nowy podłokietnik i dżojstik. Warto podkreślić, że w kabinie znajduje się tylko jeden ekran, który wykorzystywany jest podczas oprysku do sterowania maszyną, ale również do obsługi sekcji GPS, nawigacji po drogach czy planowania trasy.

Większy prześwit

W zmodernizowanym opryskiwaczu zwiększono prześwit do 138 cm. Wynika to z nowej konstrukcji podwozia, a także z możliwości zamontowania opon o średnicy do 230 cm. Zastosowanie tak dużych opon zapewnia większą powierzchnię styku z glebą, co przekłada się na zmniejszenie nacisku na powierzchnię.

Condora drugiej generacji zaopatrzono w system StabiloPlus, zbiornik cieczowy o pojemności 8000 l oraz możliwość zastosowania belek polowych o szerokości roboczej od 24 do 55 m. Pojazd ma nowy zestaw świateł LED, który skonfigurowano zarówno do oświetlenia przestrzeni podczas jazdy z dużymi prędkościami, jak i do szerokiego oświetlania przestrzeni wokół opryskiwacza.

W zmodernizowanym opryskiwaczu zwiększono prześwit do 138 cm. Fot. Agrifac

W zmodernizowanym opryskiwaczu zwiększono prześwit do 138 cm. Fot. Agrifac